اکسیدان انواع مختلف شیمیایی گیاهی فرمول اکسیدان تاثیر روی مو

اکسیدان چیست؟

اکسیدآن ماده‌ای است که بارنگ مو مخلوط می‌شود و باعث می‌شود که رنگ مو به داخل مو نفوذ کند و مو رنگ بگیرد. اکسیدآن در انواع شیمیایی و گیاهی موجود می‌باشند؛ و با توجه به استفاده‌ای که دارند از درجه ضعیف تا قوی موجود می‌باشند.

فرمول اکسیدان

اکسیدآن از مواد مختلفی تشکیل‌شده است. ازجمله می‌توان به هیدروژن، کربن، فلوئور، کلر و ید اشاره کرد. از مواد ترکیبی دیگر نیز تشکیل‌شده است که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

عملکرد اکسیدان روی مو

اکسیدآن باعث می‌شود که مو تحریک شود و رنگ به داخل مو نفوذ کند.

اکسیدان ۳ درصد

اکسیدآن ۳ درصد نسبت به انواع دیگر ضعیف‌تر هست. برای رنگ موهایی که می‌خواهیم دوام بیشتری داشته باشد از این اکسیدآن استفاده می‌نماییم. به این اکسیدآن نمره ۰٫۵ با حجم ۱۰ نیز می‌گویند.

اکسیدان ۶ درصد

اکسیدآن ۶ درصد نمره ۱ با حجم ۲۰، نسبت به اکسیدآن ۳ درصد قوی‌تر و از انواع دیگر ضعیف‌تر هست. افرادی که می‌خواهند سفیدی موی آن‌ها بارنگ پوشیده شود این اکسیدآن مناسب هست. البته باید رنگ موی مناسب نیز انتخاب شود.

اکسیدان ۹ درصد

اکسیدآن ۹ درصد نمره ۲ با حجم ۳۰، نسبت به اکسیدآن ۳ درصد و ۶ درصد قوی‌تر هست و از اکسیدآن ۱۲ درصد ضعیف‌تر است. از این اکسیدآن برای روشن کردن مو بارنگ یا دکلره استفاده می‌شود. البته زمان بیشتری طول می‌کشد تا مو رنگ باز کند نتیجه‌ای که دارد سالم ماندن مو هست.

اکسیدآن ۱۲ درصد

اکسیدآن ۱۲ درصد نمره ۳ با حجم ۴۰، نسبت به انواع دیگر قوی‌تر هست. معمولاً برای ترکیب با دکلره استفاده می‌شود. از این اکسیدآن برای رنگ‌های دومرحله‌ای که می‌خواهیم مو روشن‌تر شود استفاده می‌نماییم.

اکسیدآن گیاهی

اکسیدآن گیاهی از ترکیب چند نوع گیاه به دست می‌آید.

مردانساژ

مردانساژ استفاده از اکسیدآن بدون رنگ مو هست. این کار برای تحریک موهای سفید است. با این عمل رنگ‌پذیری بیشتر می‌شود.

تأثیر اکسیدآن روی مو

اکسیدآن باعث می‌شود آب مو گرفته شود و همین باعث خشکی و شکنندگی مو می‌شود. برای مراقبت از موهای رنگ‌شده سعی کنید از ماسک موهای مناسب استفاده کنید. تا موها نرمی و لطافت خود را به دست آورند.

مطالعه بیشتر: رنگ مو راهنمایی نهایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *