کوتاهی مو کلوش خرد شده زنانه را چگونه در منزل انجام دهید


کوتاهی مو کلوش خرد شده بیشتر برای بانوانی مناسب است که موهای حالت دار دارند و حجم موها به‌صورت متوسط است. افرادی که موهای فرفری دارند با این مدل کوتاهی مو، موهای آن‌ها حجیم‌تر به نظر می‌رسد؛ و جلوه خوبی ندارد. این مدل با براشینگ رو بسیار جذاب است. با اتوی مو هم می‌توانید به‌صورت صاف موها را آرایش کنید. بیشتر خانم‌های کم سن و سال از اتوی مو استفاده می‌کنند. تقسیم‌بندی و زاویه کوتاهی و قیچی کردن مو برای هر مدل متفاوت است. در این آموزش من به‌طور کامل چگونگی کوتاه کردن مو را به‌طور کامل برای شما توضیح می‌دهم. توجه داشته باشید این مدل را خود شما هم می‌توانید برای خود کوتاه کنید. به این نکته توجه کنید که موها باید خیس باشند. تا جایی که امکان دارد از نرم‌کننده استفاده نکنید.

  1. تقسیم بندی کوتاهی موی کلوش خرد شده


    در کوتاهی مو کلوش خرد شده ابتدا موها را از فرق سر از جلو تا پشت به دو قسمت تقسیم می‌کنیم یعنی سر به دو قسمت تقسیم می‌شود. در قسمت مرکز سر یک لوزی جدا می‌کنیم فرق سر قطر بزرگ لوزی است.موهای این قسمت را با گیره محکم می‌کنیم. بیرون لوزی اول یک لوزی دیگر از مو جدا می‌کنیم و با گیره محکم می‌کنیم. اندازه موهایی که جدا می‌کنیم و با گیره به‌طور جداگانه محکم می‌کنیم بستگی به حجم مو دارد. این کار باعث می‌شود تا موهای شما به‌طور خیلی مرتبی کوتاه شوند.

  2. راهنمای کوتاهی موی کلوش خرد شده


    از قسمت جلو از شکستگی به عرض شکستگی دو ابرو مقداری مو جدا کرده و روی صورت می‌ریزیم. اندازه این موها راهنمای کوتاهی مدل کلوش می‌باشند. اندازه موهای جلوی صورت بستگی به سلیقه مشتری دارد. اگر مدل کوتاه بخواهیم موها را تا نوک بینی کوتاه می‌کنیم و اگر بلندتر بخواهیم موها را تا زیر لب یا زیر چانه کوتاه می‌کنیم.

  3. زاویه کوتاهی موی کلوش خرد شده

    برای ایجاد زاویه کوتاهی مو باید در این مدل سر به پایین خم شود. طوری که چانه به گردن بچسبد. هرچقدر سر شما پایین‌تر باشد کلوش موهای شما شیب تندتری خواهد داشت. اگر سر خود راکمی بالاتر بگیرید کلوش موهای شما ملایم‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که تا پایان کوتاهی مو سر باید ثابت باشد؛ و به بالا و پایین و سمت راست و چپ خم نشود. اگر مشتری خسته شد می‌توانید به او استراحت بدهید و دوباره کار خود را شروع کنید.

  4. کوتاهی مو ی کلوش خرد شده


    موهای جلوی سر که به‌عنوان راهنما کوتاه کرده بودیم باید خیس باشند و هیچ موجی نداشته باشند اگر موج‌دار بودند به کمک شانه موها را از بالا به پایین شانه می‌کنیم و آن را با دست نگه می‌داریم. از اطراف سر موها آویزان می‌باشند. موها را شانه می‌کنیم و به‌صورت مورب به سمت موهای جلوی سر می‌آوریم و به همان اندازه کوتاه می‌کنیم. به همین ترتیب از اطراف سر موها را به‌صورت دسته‌های کم جلو می‌آوریم و به‌اندازه موی جلوی سر کوتاه می‌کنیم. بعد از تمام شدن ردیف اول موهای لوزی بیرونی از وسط سر را بازکرده و در اطراف سر می‌ریزیم و هر دسته مو را در جهت خودش به سمت جلو کوتاه می‌کنیم. سپس لوزی بعدی را بازکرده و به همین ترتیب موها را کوتاه می‌کنیم.توجه داشته باشید که مو با زاویه صفر درجه کوتاه می شود.

  5. کنترل موی کلوش خرد شده


    به کنترل موی کلوش چک کله‌قندی نیز می‌گویند. چک کله‌قندی به این صورت است که سر را به پایین خم کرده گوش تا گوش موها را جدا می‌کنیم به این صورت که موهای سر به دودسته جلو و عقب تقسیم شوند. موهای جلو را به سه دسته تقسیم می‌کنیم. از گوش تا شکستگی ابرو. از شکستگی ابروی اول تا شکستگی ابروی دوم و از شکستگی ابروی دوم تا گوش بعدی. قسمت وسط راهنما است. از وسط سر موها را خیلی صاف و مرتب تا پایین و جلو شانه می‌کنیم. قسمت‌های اضافه را کوتاه می‌کنیم. قسمت‌های کناری را هم به سمت راهنما شانه کرده و موهای اضافه را کوتاه می‌کنیم. در قسمت پشت موها از فرق پشت‌باز است و به دو قسمت چپ و راست تقسیم می‌شود. دقیقاً مثل مدل کوتاهی کلوش موها را به سمت جلو آورده و بر طبق راهنما قسمت‌های اضافی را کوتاه می‌کنیم.

مدل های کوتاهی زنانه را ازاینجا ببینید : کوتاهی موی بلند زنانه ۲۰۲۰

برای دیدن عکس های مدل های کوتاهی مو به گالری مو مد بروید.