وسائل تزئینی مدل مو چه چیزهایی هستند

وسائل تزئینی مدل مو : سربند

سربندها معمولاً ظریف و بلند و انعطاف‌پذیر هستند. در برخی از آن‌ها گل‌های موجود در سربند به رنگ لباس هست یا مکمل رنگ لباس است. از مروارید و گل‌های کوچکی که با فوم درست‌شده‌اند نیز می‌توانیم استفاده کنیم.

وسائل تزئینی مدل مو : تاج

تاج‌ها معمولاً برای عروس استفاده می‌شود ولی می‌توانید تاج‌های کوتاه را برای بانوان جوان یا نوعروس‌ها استفاده کنید. تاج‌ها هم به‌صورت نگینی هستند و هم به‌صورت مروارید. کمتر دیده‌شده که تاج ازگل‌های فوم باشد. تاج‌ها هم به‌صورت فلزی موجود می‌باشند و هم به‌صورت چسبی هستند.

سنجاق‌سر

سنجاق‌سرها در اندازه‌های مختلف موجود می‌باشند. می‌توانید سنجاق‌های ساده را از خرازی‌ها یا جاهایی که وسایل سنجاق‌سر و تل ساده یا گل‌های جدا می‌فروشند بخرید و خودتان به هر مدلی که می‌خواهید آن‌ها را تزئین کنید. توجه داشته باشید که برای چسباندن حتماً از چسب حرارتی استفاده کنید.

کش های تزئینی

کش های تزئینی را می‌توانید هم به‌صورت آماده تهیه کنید و هم می‌توانید روی کش های ساده مدل‌های تزئینی زیبایی را به کار ببرید.

رشته‌های فلزی و چرمی

رشته‌های فلزی معمولاً انعطاف‌پذیر هستند و در پشت یا پهلوی سر مورداستفاده قرار می‌گیرند. رشته‌های چرمی نیز به عرض یکسانت یا کمی بیشتر یا کمتر موجود می‌باشند که نگین‌های ریزی روی آن به‌کاربرده می‌شود؛ اما معمولاً تعداد نگین‌ها کمتر از ریسه‌ها هست.

ریسه مو

ریسه‌ها رشته‌های ظریف تزئینی می‌باشند که از دو طرف باز هستند؛ که در لابه‌لای مو کار می‌شود. برخی از ریسه‌ها بلند هستند و برخی دیگر کوتاه می‌باشند. برخی از ریسه‌ها در دو طرف شانه‌های ریز دارند تا به مو گیر کند.

گل‌های تزئینی

گل‌های تزئینی به‌صورت فلزی، فوم، پارچه‌ای، نگینی، مرواریدی، کاغذی، نمدی و طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که مدل و جنس گل‌ها باید با سن و موقعیت افراد هماهنگی داشته باشد.

مروارید

مرواریدها در سایزهای مختلف موجود می‌باشند و با ترکیبی از سنگ‌های دیگر نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. از مروارید برای تزئین موی عروس نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. مرواریدها را با گیره مویی به‌صورت تکی نیز استفاده می‌کنند. به این صورت که گیره مویی را از داخل مروارید عبور داده و در قسمتی که گیره مویی تا می‌خورد قرار دهید و سپس در وسط گل‌های شینیون قرار دهید.

تل

تل‌های تزئینی در مدل‌های مختلف و جنس‌های مختلف موجود هست. تل‌ها یا پلاستیکی هستند یا فلزی. تزئین روی تل‌ها را می‌توانید خودتان انجام دهید. از تل‌ها همه بانوان در همه سنین می‌توانند استفاده کنند.

لغات و اصطلاحات وسائل تزئینی مدل مو

اصطلاحات موجود در وسایل تزئینی مو شامل وسایلی می‌شود که برای درست کردن آن‌ها به کار می‌رود همچنین نام هر وسیله به لاتین برای شما بازگو می‌شود.

مطالعه بیشتر: مدل مو راهنمایی نهایی