مدل موی عروس

مدل موی باز عروس

در مدل موی باز عروس بهتر است که عروس موهای پر و مناسبی داشته باشد. در این مدل‌ها معمولاً موی عروس را حالت می‌دهیم؛ و یک یا چندین مدل ترکیبی را با موی حالت داده‌شده استفاده می‌کنیم. مثلاً گل رزهای مختلف با تور یا باکش و سنجاق درجاهای مختلف قرار می‌دهیم و یا از شینیون‌های خامه‌ای استفاده می‌کنیم تا قسمت بالای مو را حالت دهیم. از برخی از بافت‌های شل هم می‌توانیم برای این منظور استفاده کنیم.

مدل موی بسته عروس

در مدل موی بسته عروس از موهای بلند استفاده کنید. اگر عروس موی کوتاه داشت یا موهای عروس کم‌پشت بود از مویی که هم‌رنگ موی عروس است استفاده کنید. سعی کنید وقتی‌که برای رزرو آرایش نزد شما می‌آیند مقدار و رنگ موی عروس را ببینید و از قبل مو را آماده کنید. مویی که رنگ‌شده باشد خیلی بهتر حالت می‌گیرد. اگر موهای عروس را رنگ کنید مطمئناً نتیجه بهتری در مدل مو می‌گیرید.

مدل موی اروپایی

مدل موهای اروپایی معمولاً ساده هستند. فقط در صورت نیاز مو اضافه کنید. البته در ایران خیلی مدل موهای ساده برای عروس خانم‌ها استفاده نمی‌شود و مدل موهایی که مدل‌های پیچیده دارند بیشتر موردتوجه است. هرچند این مدل موهای ساده را می‌توانید برای مراسمی مثل نامزدی و پاتختی یا مراسم‌هایی که فکر می‌کنید ساده‌تر هستند انتخاب نمایید.

مدل مو با تاج و تور

معمولاً در ایران از تاج و تور برای عروس استفاده می‌شود. ولی در برخی از موارد ازگل‌ها و ریسه‌ها نیز استفاده می‌شود. برای این مدل موها را معمولاً بالای سرجمع می‌کنند. البته جمع‌کردن مو بالای سر عروس باید طوری باشد که بالاتر از قد داماد نشود؛ و به شکل و فرم صورت نیز هماهنگی داشته باشد؛ که در توضیحات کامل‌تری برای شما بازگو می‌کنم.

مدل مو برای جشن نامزدی

جشن نامزدی بستگی به سلیقه عروس و همچنین مدل لباس و رنگ لباس و فرم چهره دارد. ولی معمولاً موهایی که برای نامزدی استفاده می‌شود ساده‌تر از مدل موهایی است که در عروسی استفاده می‌شود و می‌توانید از بافت موهای مختلف که کمی هم شل هستند برای نامزدی استفاده کنید و بیشتر فرم دخترانه داشته باشد جذاب‌تر است.

مدل موی کوتاه

در ایران معمولاً از مدل موی کوتاه برای عروس استفاده نمی‌شود و عروس خانم‌ها بیشتر ترجیح می‌دهند که موهای بلند و پر داشته باشند؛ و این بستگی به سلیقه افراد دارد. من در اینجا مدل موهای کوتاه از عروس را برای شما می‌گذارم و توضیحات لازم را نیز برای شما می‌نویسم.

مو عروس با کلاه

کلاه را می‌توانیم برای موهای باز یا بسته استفاده نماییم؛ اما بیشتر از مدل موی بسته برای این منظور استفاده می‌شود. کلاه‌ها می‌توانند تور داشته باشند یا بدون تور باشند.

موی عروس همراه با بافت مو

از بافت گیس ساده که شل شده باشد می‌توانید استفاده کنید. از بافت‌های فرانسوی در جلوی سر می‌توانید استفاده کنید. بافت‌ها می‌توانند تنوع زیادی داشته باشند. حتی می‌توانید از بافت‌های پیچیده‌تری استفاده کنید که نحوه انجام دادن آن‌ها برای شمارا در سایت مو مد خواهم گذاشت. این مدل بافت‌ها را نیز می‌توان به شکل کلاه درآورد اما به نظرم کلاه‌سفید بهتر از کلاه بافت مو در عروس هست.

نکته‌هایی قبل از انتخاب مدل مو

توجه کنید که همه مدل موها برای همه موها مناسب نیستند. مثلاً برخی از مدل موها هستند که حتماً باید عروس موی یکدست داشته باشد؛ و اگر مو خردشده باشد اصلاً نمی‌شود مو را جمع کرد. در برخی دیگر از مدل موها اگر مو خرد باشد خیلی بهتر است.

لغات و اصطلاحات

اصطلاحاتی که در این بخش وجود دارد علاوه بر اصطلاحات موجود در شینیون لغاتی مثل تور، تاج و… اضافه می‌شود. چیزهایی که فقط مختص عروس می‌باشند.

مطالعه بیشتر: مدل مو راهنمایی نهایی