بند انداختن صورت

قبل ازبند انداختن صورت

قبل از بند انداختن حتماً صورت خود را بشویید. سعی کنید هیچ کرم یا چیز اضافی روی پوست نداشته باشید. بعدازاینکه پوست خود را شستید آن را خشک‌کنید. هدف از این کارها این است که مو به‌صورت نچسبد. اگر با پن یا سفیدآب پوست خود را لایه‌برداری کنید خیلی عالی است. برای اینکه همه موها و پرزها مشخص باشند در جای روشن بنشینید.

وسایل بند انداختن صورت

وسایل بند انداختن یک سری وسایل شخصی هست. سعی کنید اگر آرایشگاه هم می‌روید وسایل خود را همراه داشته باشید. از وسایل این کار می‌توان نخ برای بنداندازی را نام برد. الکل، پنبه، هدبند، پیش‌بند از وسایل دیگر بنداندازی هستند. برای اصلاح با بند می‌توان از بنداندازهای برقی نیز استفاده کرد.

مراحل مختلف بند انداختن

همان‌طور که قبلاً توضیح دادم ابتدا صورت خود را تمیز و سپس خشک‌کنید. می‌توانید قبل از اصلاح بند و صورت خود را نیز ضدعفونی کنید. دست‌های خود را به‌خوبی بشویید و در هنگام اصلاح اصلاً دست را به‌صورت نزنید. اگر برای شخص دیگری اصلاح می‌کنید دست‌های خود را طوری نگه‌دارید که به‌صورت مشتری نخورد.

موها را جمع کرده و شروع به بند انداختن بکنید. نخ را در زاویه‌های مختلف بگیرید تا موها کنده شوند. مراقب باشید نخ را به‌صورت فشار ندهید چون باعث سوزش و کنده شدن پوست می‌شود به‌آرامی روی پوست قرار داده و نخ ضربدری شده را باز و بسته کنید و سپس به سمت بالا داشته باشید.

بند انداختن صورت : روش‌های مختلف بند انداختن

  • بستن نخ به گردن (برای اصلاح صورت دیگران)
  • بستن نخ به شصت پا (برای اصلاح صورت توسط خود فرد) این روش توصیه نمی‌گردد. چون بعد از مدتی شصت پای شما درد می‌گیرد.
  • بستن نخ به پا
  • بستن نخ به میز (با این روش مجبورید به سمت جلو خم شوید) خیلی راحت نیست.
  • استفاده از بندانداز برقی
  • درست کردن بند به‌صورت یک مربع و سپس پیچ دادن آن به شکل پروانه

مزایا و معایب بند انداختن

از مزایای بند انداختن ارزان و به‌صرفه بودن آن است؛ و هم اینکه هیچ‌گونه اشعه یا مواد شیمیایی به کار نمی‌رود اما درد آن برای برخی افراد زیاد است. بانوانی که درد زیادی دارند بهتر است در زمان دوره قاعدگی خود اصلاح کنند تا درد کمتری داشته باشند.

بعد از بند انداختن بعد از بنداندازی صورت را الکل (کلیندومایسین) زده و تا چند ساعت صورت را نشویید و به آن دست نزنید. استفاده زیاد از الکل‌ها باعث خشک شدن پوست صورت می‌شود. البته کلیندومایسین درصد الکل کمتری دارد. از کرم و مواد آرایشی استفاده نکنید. می‌توانید از ژل‌های بعد از اصلاح نیز استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: موزدایی راهنمایی نهایی